15 March 2009

Cuti ni wt APE?

ehem.. "CUTI NI WT APE?"
soalan common..
mcm biase la...
pompuan,kalo da cuti...
n teperap kat umah...
of kosla jd bibik..
most of us la...
aku xckp sume...
sbb stgh tu dlahirkan mmg da ade bibik..
atawpon membesar dgn hadirnye bibik...
tp ade je member aku yg xlalai even ade bibik..

so,bbalik kpd cerita kita..
habis seluruh pelusuk rumah aku

1.kemas
2.vakuum
3.mop
4.lap

actually xsumela,blik sendiri,pandai2 sendirila nak kms ok~!!

Tips2 utk mengemas rumah :

1.buangkan brg yg xperlu dan da rosak,

(sila jgn rasa syg nk buang!!nyemak je nnt)

2.pastu atur brg elok2

3.msukkan brg2 ke dlm blik pmiliknye

(da ade bilik,jgn nak semakkan tmpt lain plak)

4.pastu mule lap,sapu n mop ape yg ptt..

kalo kms dpur :

1.cmpakkan sume pggan koto dlm sink(erm,not really cmpkla...ltakla...)

2.pastu lap meja,kabinet,kaunter

3.ksgkan tmpt pggan bersih...

4.pastu br start cuci pggan ye kwn2..

kalo bersihkan fridge :

1.mule2 korg kene buang prasaan syg utk membuang..

2.buang ape yg ptt n expired ok~!!

3.br la bersihkan,ngeee ^_~

tade keje,da jd cam blog suri rumah plak...

yg sadisnye,aku kms rumah,

tp blik aku xkemas2 lg spjg aku cuti ni...

1 week left.