09 December 2010

cheese tart DONE~

doh utk buat pastry nyee,tinggal 1/4 baru ingat nak amik pic ;p
bakar second batch :)
tengah bakar dgn cheese sekali,sila rotate kepala anda utk tengok pic ni ;p
yummieee~!!simply delicious~!terubat penat lelah buat benda ni...
yg ni first batch,second batch dptla 2 tray yg besar tuu,banyak jugak tau dpt buat :)


yeehaaaa~yg ni paling best!cheese tart!!aku pakai resipi yg yah guna :) katanya senang,mmg senang~!!!tapiiiii,bila nak buat pastry sendiri,aduhai!!!leceh yg amat~satu2...aku duk mengadap buat benda ni dari petang sampai 10 setengah malam...nasib ada kakak yg tolong2 time first batch...kalau xlagi lambat kot nak siapp...


waktu buat benda ni bkobar~tapi bila tengok pastry yg ktorg buat tu bila masuk oven dia mcm mengembang,so lubang letak cheese makin kecill,time ni mcm down sikit sebab ingat xjd,huhu,second batch aku buat sorg2,buat senipis yg mungkin so dat boleh dpt lagi banyak,n so dat lubang dia xmengecil teruk sgt bila kene bakar..


sedap weyh!mcm kat kedai punya rasa :) serius!buat sendiri lagi best sebab boleh letak cheese banyak2 n ikut suka hati,skrg ni ade yg jual mahal,tp alahai kecik n sgt sikit cheese nyeee,n even bila kita buat sendiri,cost nya sangat2 murah berbanding beli,tp u spend a lot of time la to make it :) tp puas hati!hhuhu,next time aku akan buat,tp semua bahan aku cut setengah!sebab penat wooo buat benda ni...ok,cheese tart mahal sebab effort yg dperlukan utk buat nyya adalah sgt tinggi..


susah nak buat,tp kejap je habis :( lagi2 dia keciiikkk...