06 May 2012

politik office

apabila sudah bekerja @ practical.aku nasihatkan jgn lah tjebak dgn politik tempat kerja.



be natural.

kawan dgn semua org.

do ur own work.

jgn campur hal org lain.

jgn besar2kan cerita.

jgn cerita rahsia org kat other people.




observe all of this!aku bg pendapat mengikut pengalaman sendiri dan bdasarkan observation aku selama berada di department P, KPMG.baru 3 bulan!hehe



Department aku almost half org melayu.perempuannya sgt kuat gossip.cepat je cerita sampai kat dorg.isk2.aku salah seorang mangsa.sedih.ingatkan nak keluar dr KPMG without any gossip or bad impression.but,what to do?benda dah jadi.buat derk jelah!tahan sikit lagi smapia bulan 8!lepas tu,confirm aku xmasuk KPMG balik dah!



kenapa?haha,nak tau?try masuk KPMG sendiri, then u will know. =)