08 June 2010

Library

last week aku pegi study kat library,aku pilih nak duduk kat ground floor aje,and tengah2 study,tiba2 aku nmpk ramai budak2 yg pakai bj sama(uniform) masuk n bekeliaran,amik gmbr ramai2 and tengok2 benda2 yg dpamerkan kat dlm library tu,mcm Al-quran and terjemahan dlm pelbagai bahasa n wahatsoever lah kan..

bila tengok keadaan dorg,aku terasa rindu nak sekolah :) nak pegi lawatan,amik gmbr ramai2.bila tengok dorg,terasa diri ni sgt tua(mmg pon!).terasa rindu dgn kegilaan kwn2 sekolah Al-Amin n SMKJR.dalam bilik aku ade gmbr aku and kwn2 SMKJR kat UIA,huhu,rindunya kegilaan mereka!n bila tengok balik gmbr tu,terase kurusnya aku time tuh!waaaaa,itu yg paling aku rindu :(

terasa nak sekolah balik,kat sekolah xbanyak pressure,aku pegi sekolah utk study n homework aku jrg buat :p kalau rajin br buat,tupun sll je tlupe!da smpai sekolah br tnye 'eyh?yeke?adeke?apesal xtaw?' bengong kan!aku pegi sekolah,balik rilek.no study2 ;p

heeee,masa sekolah pon kejap je,dr kul 7 30 - 1 05,tp kalaw jumaat smpai 12 30 jela jwbnye :) itupun sll je pk 'bila la nak habis time sekolah ni' padahal time tu br je smpai!!dlm masa 5 jam tuh,hampir 1 jam aku akan habiskan dgn merayau.huuuu,xduduk kelas pon,kelas yg aku suke menyelinap keluar is kelas +math and english,mmg time utk aku merayau!tp xlah sll,nnt nmpk sgt la pulak kan :p time nila rajen nak tolong cikgu...

itu slh satu sbb kenapa bdn aku cepat turun,tiap kali balik kelas habis satu bdn bepeluh2,serupa aku exercise,time tu mula la cr kipas ;p dala dgn tdg bulat lagi (time f4)..resultnya tyme awl tahun f5,kan ada klas jasmani and whatsoever,ktorg timbang berat.time tuh aku da cuak da,tanak la timbang,da pk org yg paling berat,haha,and i'm da last one yg g timbang,and hasilnya brat aku 53kg,n im not da heaviest!!!!huwaaaa,itula berat aku yg paling rendah and paling ideal dgn ketinggian aku yg xseberapa ni...

kelas yg aku paling suka nak belajar is akaun and science(even boring pon), hihi.and2 aku nak cerita yg aku sll je dtg lambat,but cikgu gana(cikgu disiplin) xpenah pon thn aku ;p hiiii,dia tawu aku budak baik,haha,baikla kan kalo nak banding dgn bdk2 yg mmg originate dr situ..and time aku ngan yah jln dr bwh b4 ktm ukm smpai umah yah la yg paling xleh aku lupe,sbb itu faktor lain buat aku kurus :) heeee

lain?memori tunggu bas,haha,sll je kene kacaw,org lalu hon2 lah.aku ngan yah sll sumpah2 org yg xtahu malu menghon ktorg..bajet hensem?haha.and and ade 1 time nih,rasenya time after latihan merentas desa kot,tibe2 adli dtg and berenti tepi jln tuh,semata2 nak tegor,haiyyoo,ktorg kene kacau pon xpenah smpai ade yg berenti...

kat sekolah jln reko jgklah aku belajar socialize ngan other people,kalaw x,kita dok al-amin,knl kita2 je..smkjr kan besar,so bnyk klas sume tuh,ekceli xdelah knl sume pon,haha,tp adela jgk kwn2 dgn kelas lain,huuuu,and end up,aku ada knl dgn sorg mamat nih,mula kenal time ktorg g lawatan kat FMI dkt ngan kptm tuh,time tuh tgh mkn,die cerita ngan cikgu psl pengalamn dia jd wakil negeri utk takraw kalo xsilap n time tuh dia belanja eskem trafficlight,best org blanje!

and aku xengatlah bila,time tuh dok lepak kat kerusi kat pdg sekolah,dgn nisa and daus rasenya?then dia dtg n lepak sekali ngan ktorg,waktu tu dia nak g tournament kat mane tah,sebok ajak ktorg pegi even time tuh aku xberapa nak kwn ngan dia.nama dia Shah Azeri,dia suka nisa,aku ngan nisa kan sll bersama kat sekolah.oklah fine,aku cuba keneng2kan ngan nisa,but nisa tanak,time tupon sbnrnye dia da ade bf,time tula aku mula kwn betol2 ngan dia,sll lepak sama2,kdg2 dia suruh aja science,tp sumpah mmg aku xreti nak ajar org.last2 ddk kat library tanpa buat pape..

and dia ni sgt sweet,haha!gila aku nih!yela,aku habis sekolah sll ddk kat tembok luar pagar sekolah,dia naik bas,and dia sll lambai kat aku.sampai ada 1 masa,adik dia plak yg dok melambai aku,hahaha!best betol ingat masa lalu,tgelak je bila ingat!tp skrg aku da xcontact ngan dia lagi,aku mmg lari dr dia!sygkan?hilang kwn baik cam dia..baru2 ni aku ade nmpk dia kat workshop tepi HPA bangi,but time tu dlm kereta,so xtegur,kalau ade peluang pun,mebi aku xtegor sbb malu!haha,yelah,dia kol,dia msg,mmg aku xpenah bls dah!jahat aku ni.dala dia baik and friendly.tp da tpaksa kan.

aku ada lagi sorg kwn laki yg bole ajak cerita segalanya,Firdaus Fadzil,hiiii,dia sgt baik,dia sll masak nasi goreng cili padi,nasi goreng paling best!time rehat sll mkn same2 ngan nisa n zubair.sedap gila ok!dia sll janji nak bwk satu lori nasi grg cili padi utk aku,tp xde pon!haha.nasi goreng dia pedas!tp sedap!!ni lg sorg kwn laki yg aku boleh masok and lepak same...

ketua kelas ktorg pon aku ngam gak,nama dia Hanif Hamdan tyme f4 aku penah kene belakon ngan dia,time bm,belakon cerpen SERUNAI MLM kot?yg tangkp cintan tuh!dia hero,aku heroin,pergh,waktu belakon mmg terasa nak gelak gila2 sbb pelik ckp cinta kat dia..nak kene merajok la,ape la,hadoi,mmg terbaiklah!ktorg siap sanggup balik lambat sbb nak belatih...kwn ngan dia best ah!dia penah nak keneng2 kan aku ngan kwn 1 taman dia,aku tgelak2 je,mengarot je mamat nih!dia kata aku sesuai ngan kwn dia tuh sbb aku baik n kwn dia ni cam penah frust,hish,anep2.n n,dia yg kate aku baik eyh!bkn aku mereka cite :)

from smkjr gak aku ade kwn chinese and indian,especially chinese tu very3 sweet,dorg mmg best,mmg thp gila2 jugak,sebenrnye aku xbape ingt da nm dorg,aku ingat sorg je guy,name dia GAN,sorg lg yg sweet,haha,die suka usik aku and nisa,pagi2 suka puji2,'aiyyoo,awk manyak cantik woo hari nih',mane aku xkate die sweet,pandai je manis mulut!time bday aku die pnh bg hadiah :) buatan sendiri tuh,bintang2 buatan tgn dia n gf dia :) dia suka ckp psl awek die ngan aku,diala yg paling aku rapat among the chinese..penah time CNY,mlm tuh dia kol aku >.< aiyyooo,pelik plak nak begayot ngan dia,haha,last2 msg2 je.

kat sana cikgu dia best jugak,boleh gila2 and buat kwn,xsama la mcm kat Al-Amin.kat sane cikgu boleh jnji lg,siapa dpt A dlm science utk SPM rasenya,dia belanja,and aku tuntut!haha,then kuar la aku ngan syaa pegi mkn kenny rogers kot?xingat la,kenapa short term memories sgt aku ni!sbb tula kene ade blog,so dat aku bole type,and bila2 aku refresh balik cerita lama :) tu sbb blog aku sume personal thingy je.tu sbb aku xsuka kalau ade yg nk bangkitkan isu drpd ape yg aku tulis.

da2,balik kpd cerita :) sekolah ni suka buat spotcheck,aku sll rase takot,pdhal xde bwk pape pon!haha,ingat lg budak klas aku bwk hp,nak tawu die sorok mane?dlm kotak air yg da minum,mmg budak2 sekolah ni kreatif!dlm keadaan cemas pon boleh ligat berfikir mane nak letak hp,ni menunjukkan mereka ni bukan la bodoh cuma xcukup usaha je,even tiap manusia d jadikan pon pandai,cuma kau pilih Rajin ataw Malas je.

from SMKJR gaklah aku tahu dat mmg wujud gejala buli kat sekolah,sbb Al-Amin baik,so mmg xde buli2 nih,kat sini aku tahu kat sekolah pon ade yg xsegan2 nak bertumbuk, dr sekolah ni aku tawu dat susah jgk kalau kita xkwn ngan laki,sbb kdg2 kita kene minx dia tlg n watsoever.banyak yg aku tau bila masuk sekolah ni,waktu f3 aku bkeras nak keluar dr Al-Amin bila habis PMR,sbb aku nak rase suasana bersekolah di sekolah kerajaan sbb aku dr kecik kemetot smpai membesar dgn sehatnya kat situ lagi.bak kate pepatah,'jauh bejalan luas pemandangan'.tp sekolah ni bknlah pilihan aku,tp aku pegi jugak,n da lame sikit ade yg ajak pegi sekolah kat Maahad Kajang,but aku xnak sbb aku da biase dgn smkjr.aku mmg sgt xsuka pegi tmpt baru,sbb aku lmbt nak sesuaikan diri dgn suasana n kwn baru

kalau nak cerita semua mmg bnykla kan?ni pon da 2 jam aku mengimbau kngn ni dpn laptop,huhu,sgt tade keje kan,xpela,kenangan indah.yg aku xkan lupa!kla,time for dinner~