18 April 2011

next sem saya 3rd year =)

yerp,rasa macam da tua da diri ni,padahal xrasa pun semua tu..final exam utk second sem second year dah habis last friday :) 15hb april 2011, ye ye ye,saya tahu anda habis awal munirah..aku da buat record weh!dgn bangganya aku cakap,aku berjaya duduk 19 hari kat UIA,maknenya 3minggu aku xbalik rumah,pergh,mantap jugak!walaupun seksanya yg amat..huhu,terpaksalah,kalau balik haram kau xkan studyla naya oi!!duduk kat UIA ni pun aku rasa mcm xcukup study :(


ni mknn yg aku bwk dari rumah,dalam bekas tu spaghetti,huhu,banyak en?tapi seminggu je da habis sume,haha!teruk2.

first paper-advanced accounting,4hari sebelum exam baru aku sedar betapa bnyk nye yg patut aku study rupanya,dahlah kena study sendiri sebab tajuk tu i knew nothing!tpkasala hari2 aku jumpa mdm aku,last2 aku da penat xjumpa jwpn yg sepatutnya,aku jumpa mdm kelas lain,mdm NORAINI,mdm Company Accounting aku dulu,huhu,atleast,bila jumpa dia aku dapat jwpn yg certain,yg xda KOT KOT.

time exam mcm soalan 1 dan 2 ok walaupun soalan 1 cam pusing2 ayat dia,n xbalance last2,huhu,balance xbalance lain kira,yg penting tiap2 info ade markah..soalan 3 cam bengong2 xingat basis nk translate foreign branch punya account,haih,mmg bantai jelahh.soalan 4 cam hampeh,aku tau tu mesti mdm NORAINI,dia sgt suka buat soalan gune prorata basis,nasib dia minx prorate utk debentures je,so markah kat situ jela yg aku xsure dlm tgn ke x.

lepas paper AA,aku ade gap 5 hari utk second paper,so aku study OB n BF dulu 2 hari setengah..lagi 2 hari setengah aku belajar BE.


tengoklah aku study BF mcm mane,mengadap FB -.- syaitan betul FB ni!!

second paper-Business Ethics,overall,erm,oklah jugak berbanding mid sem yg cam hampeh.itu je saya nak comment.

third paper-Organizational Behaviour,aku ade gap 3 hari lepas BE,tp sgt2 xcukup :( tengoklah jam kat bwh ni



time ni aku xhabis hafal lagi semua chapter!!!!!padahal pukul 2.30 nak exam da :( pastu bila exam cam haram,semua aku buat ikut logik aku je,haish,ade jugakla ingat2,tapi semua mesti ade lompong2 dia :( nasib baik carry mark tinggi utk pas..A- tu xtaula dpt x.


aku amik pic ni sebab tengok tikar tu dah mcm kek lapis -.-' aku tau aku gila sebab dah terlalu bnyk sumbat OB dalam otak.


nila buku OB aku,beselirat dengan info.

lepas habis OB ktorg g JJ setiawangsa,padahal patutnya study BF yg paling aku takot,aku bantai Kenny rogers mlm tu!!lapa gila dari tengahari xmakan sbb OB xhabis2 hafal lagi.

fourth paper-Business Finance,aku xfaham nape accounting kena amik finance,menyusahkan je!!haish,subjek nila paling aku takut,carry mark 26/50,sape xtakut wey???maknenya final kau kena score more than half of the paper utk pas sahaja!gila!mmg gila jugak la aku ngadap BF ni.semua soalan exam sebijik dalam buku,tapi biaselah,mcm hampeh lupa mcm mane nak jawab,pastu dah habis mase,baru aku perasan aku silap buat something,haish,xsempat pon nak adjust :( rugi gila kat situ!!

sumpah aku tension,terus sakit mata kanan time tu,rase mcm nak tecabut je mata.aku pun cabutla spec,pastu buat rupa mcm org yg sedih gila sbb BF,padahal sbb mata aku sakitla,huhu.habis2 paper je terus aku g clinic ngan mamai,DR tu kasi pain killer,vitamin n apetah lagi 1 tu..haha,ptg tu balik trus mkn sikit and makan ubat,baring kejap sambil 2ggu dorg siap nak g pasar.time kat pasar mata aku dah xsakit langsung.haha,agaknye betul sbb BF,sbb time tu aku langsung dah xpk BF,yg aku pk nak membazir duit beli mknn.

last paper-commercial law,haha,paper yg paling rilek!!kitorg ade 1 hari je gap.tapi tengahari esoknya baru aku start study,tupun habis bace 1chapter je out of 8 chapter,mlm tu pulak kitorg sempat lagi pegi JJ setiawangsa,kali ni aku bantai subway,bestlah yana dia dah habis exam time ni,huhu



lepas ni mesti aku rindu subway,xde org nak teman dah mkn kat situ,huu,lagipun kat sini paling dekat pon katy MINES,technically,mines tu jauh dr sini.haish.ok2 bbalik kepada paper last,overal bolehlah.okla,tu je,malas nak cakap banyak2 sbb sebenarnye mcm hampeh jugak.dahla aku tido bangun tido bangun sbb nak baca buku.ish2,kena pulak mamai tengah2 pagi buta menyanyi,tp bagus jugak,kalau x mungkin aku xterbangun.huhu.

paper tu 3 jam tau,start pukul 9, pukul 10 40 aku da tatau nak buat ape,sbb aku rase mcm dah xperlu tulis pape dah,haha,so aku pun pegi tandas n buat bisness,lame jugak 8 minit aku kat tandas.pastu time aku basuh tangan n aku nak betulkan kain aku angkt la baju,pastu mamat mane tah xreti tengok pintu tandas,siot,dahlah zip kain aku rosak,maknenya kat situ lompong,siot!hish,pastu balik exam room,aku pun perah otak tambah2 lagi ape yg patut.rase mcm nak je keluar awal,tp takut pulak,haha,so duduk la smpai pukul 12,1 jam jugakla fikiran aku melayang2,adela tambah2 jwpn mengarut,heee