18 July 2009

hidup

semua ttg saya!xde ilmu pon yg akan dsampaikan d sini..so,jgn bc kalaw nak mengkritik!


this morning saya pergi cycling kat bukit ekspo..
mula2 mls nak pegi..
tp xpela,teman baba..
saya pon pegi..
otw 2 bukit ekspo..
baba berenti tgh jln n kua..
cz dia nak jln dr situ ke bukit ekspo..
so i drove the car..

da smpai,saya kua kan basikal n mule kayuh..
mule2 cam kekok..
cz da lame sgt xride..
lame2 cam hepi gila!
rase mcm budak2 balik..
huhu,mcm da tua sgt je!
pusing2 kat pdg bukit ekspo..
baba xsmpai2 lg..
so saya round keliling dat place..
org sume tgok je..
mebi smgt kot smpai bawak basikal ke situ..
ehem
saya punya suka la!
bnyk kali pusing!
last round saya pusing dgn baba..
baba jogging,saya naik basikal..
hehe
kdg2 baba tolakkan basikal..
cz part naik bukit slow smcm je saya..
huuu..
da abes round..
baba lak naik..

saya jln2 cz nak warm down..
then,saya ddk tgok org wat senamrobik..
mula2 ok...
cool..
tgh ddk2..
saya pk..
"hmm,bagus gak exercise,trus hilang rase lapa td"
bape saat pastu..
rase cam nak muntah..
ok lg..
thn..
tbe2 mate pulak bpinar2..
adoi..
kes berat..
xpenah jd camni..
even teruk mane pon exercise..
baba da panggil2..
nak smpai kat kereta..
nak kena jln..
slow2..
dgn mate bpinar2,rase nak muntah..
tambah sesak nafas..
2 kali jgk la mlutut kat tgah2 jln tar tu..
da smpai,tgn plak rase xtra kebas..
haih...

baba tanye..
"nak pegi mkn x?"
"xnak!"
tanye lg..
"nak pegi pasa tani x?"
"xnak"
lagi
"nak balik?"
"aa"
lagi
"nak pegi jmpe doctor x?"
"xnak"
lagi!
"jom la pegi jmpe doctor"
"xnak!"
last2..
"awk xmkn dl eyh pg td?"
"x"
"hmm,jomla pegi mkn bubur,minum 100plus"
"tu sbb awk da xde tenaga"

first time saya rase smpai mcm ni skali..
saya ingat time tu MATI aje!
cz saya xpernah pengsan!
n today...
saya hampir2 pengsan..
tp saya kuat!
n its da fact ok?
saya dr kecik..
demam2 sakit2..
tp makan tetap wajib!
n mama kate..
"xde rupa org sakit lgsg!"
huhu..
tp skrg ni bila sakit kdg2 xde mood nak mkn
n thanks god..
saya jrg sakit..
demam pon..
selang 4 5 tahun sekali..
last time saya demam tyme final exam sem lps!
n kali terakhir sblm itu time form 1.

penah dulu saya dgn banggenya ckp..
"aku jrg sakit..lame da xdemam"
n after a week..
saya demam selama 1 mggu!
tambah dgn batuk dan selesema..
waktu tu saya form 1..

n saya penah ckp..
"knpe dorg period smpai sakit2 mcm tu"
"aku xsakit mcm tu pon"
xingat ni time bila.
n period2 after dat..
saya mula sakit!
siap beguling ats katil
bpanas dlm bilik!

huhu,kalau nak tawu..
mulut saya mmg masin..
hr tu dok ckp xnak mahallah nusaibah..
kan da kene dok situ!

hihi,k ah..
da mengarut sgt!
pai2


p/s : basikal tu hadiah lucky draw time dinner charity al-amin!