07 September 2010

rindu







aku rindu tempat ni,sungguh!perasaan kita akan jd tenang bila kat mekkah n especially madinah,lain rasenya bila kat msia.sungguh aku rindu!aku nak pegi lagi tempat ni,InsyaAllah!aku bsyukur sbb dlm usia yg muda,da dpt jejak kan kaki kat tanah suci.aku bsyukur sbb Allah bg keizinan utk aku jd tetamu DIA di tanah suci.kalau diizinkan,aku nak tinggal kat sana,sungguh!supaya aku xlalai mcm kat msia skrg ni :(

aku da siap bagitahu kat mama,next time mama pegi lagi,aku nak pegi jugak,but next tyme maybe akan pegi tyme sejuk sikit,hari tu pergi da start summer..aku rasa lg bbaloi pegi tanah suci,bebanding habiskan duit melawat negara lain..yelah,tp kalau ALLAH xizinkan org tu jd tetamu di tanah sucinya,xkesampaian jgk kan hasrat nak g sana?

waktu awal2 mama bawak berita mama baba nak g umrah,aku xkesan pape,just mcm,o yeke,bestnya!xmeletak harapan utk pegi,sbb mmg mama baba sll jln 2 org.tibe2 mama kata nak bawa kami yg 2 kecik ni,ya Allah,sungguh aku gembira!aku sanggup cari cepat2 masa nak pegi,book kan package,sbb aku xnak mama baba ubah fikiran.pada awal perancangan,mama baba nak ikut package yg ade ke jordan,bole jumpe abg aku sekali,tp dsbbkan time constraint(iaitu cuti aku yg sgt limited) xjd nak pegi ikut package tu,btw,package tu mahal pon..haha,but atlast package kami dtukarkan time,which kami have to transit kat Bahrain,so dptla melawat bahrain n tdo semalam kat sana dgn harga yg murah :)

huhuhu,memories!mcm2 yg jadi spjg aku kat sana.beruntung sapa yg dpt sambut ramadhan kat tanah suci,meriah aku tgok kat astro oasis,ramai!sampai tingkat ats skali pon penuh!agaknye itula gmbrn tyme haji nnt,tyme kami pegi dulu x sepenuh tu,tgok kat gmbr tu,xramai pon yg tawaf,tp tyme ni tgahari,panas,sbb tu xramai nak pegi tawaf,kalau mlm,fuuhh,penoh!tapi xsepenoh tyme bulan ramadhan laa..

kla,nak tdo,esk nk bgun awl..nite :)