21 May 2011

Perodua Putrajaya

hari friday lepas aku pegi pusat servis perodua,sebab nak servis cik mini coop I tuh laa,bunyi nye agak bising n nak check ada ape2 harm xif ekzos kereta tu senget,appointment aku pukul 9.50,tapi 10 20 baru di layan -.- dia tanya meter bape aku cakap entah!agaknye dalam hati mesti dia pikir,nila perempuan,xtau pasal kereta,haha!pastuh org tu dah check dulu apa yg perlu tukar n servis,dia pun suruhla tunggu,pukul 11 baru mini coop I di baiki..siap pukul 12.20,lame tuh,daripada perodua tuh penuh,sampai tinggal aku n sorg lagi customer.ish2,nasib baik ada tv ;p

time dia tengah baiki2 tu,aku tengok la thru cermin glass dorg,kekadang tu sampai 3-4 org dok tengok kereta aku dalam masa yg sama,aku mcm "haish,teruk sgt ke kereta aku ni?" dah siap semua dia consult aku jap,rupanya mini coop I mmg xberapa nak sihat sgt,dia bising sbb bracket air filter bahagian bawah dah patah,tu yg dia begegar dan bising..ekzos senget pulak xde bagi any harm effect.

tapi dia banyak komen,tayar belakang tu dah botak tu.cik nadhirah punya kereta ni banyak leaking,aku dgn slumbernya cakap - "tahu",then dia gelak.haha,"pastuh minyak tuuut (dah xingat,bnyk sgt dia komen) dah berapa lame xtukar ni?dah mcm air teh dah", aku pun jawab - "entah!" sambil tersengih2 ;D banyak lagi la probs,total if nak mini coop i betul2 sihat is rm 3000+ pergh,tekejut I mak!!hampir penuh 1 page tuh dia list kan barang2 yg perlu tukar,banyak yg urgent utk tukar,sebab bahaya leaking minyak utk kereta auto,kalau kering,mati I!tersadai tengah2 jalan.

semalam xbuat pun semua2 tu,dia just servis apa yg murah2 dulu sebab budget I 400 je you.total servis rm 272.25.semua tu buat next time,dah tanya mama,dia kata worth la kalau nak upgrade kelisa tuh,tapi sikit2 la buat,sbb dah sangat berjasa ok!6 tahun dah,I ni pun org keempat yg pakai kereta ni.sejak bukak sem hari tuh aku mmg pakai Getz,sbb dah lama berhajat nk bawak kelisa servis sbb bapak aku penah tanya "kereta ni ok ke ha?apesal bunyi bising sgt?" before ni pun abg penah tegur,aku ckp,standardla tu bunyi dia,haha,tapi lepas baba cakap mcm tu,terus aku xberani nak bwk kelisa jauh2.dah jadi camni,nmpknya makin lama la aku bawak Getz.

dari kelisa berpijak dibumi yg nyata

sehinggalah kelisa terbang di udara,haha,banyak kali kot turun naik turun naik turun naik -.-

hehe,habis 6 biji kuih cara berlauk ni aku NGAAP!!waktu nak balik ingat nak amik lagi,tapi cam segan pulak,haha.dah macam rumah sendiri pulak.